Bang & Olufsen BeoLab 9

Bang & Olufsen BeoLab 9
Redaktionen, tirsdag 27. marts 2007, 09:20
Bang & Olufsen BeoLab 9

BeoLab 9 burde være lavet af guld til den pris...men det er det ikke

beolab 9 kommentar
morten, søndag 16. september 2007, 15:59
jamen - beolab 9 er vel stadig blot en højttaler som sikkert lyder rigtigt godt i de rigtige omgivelser , men lyden fra ALLE højttalere bliver jo radikalt forringet af lyd-refleksioner fra bl. a. vægge og loft - også højttalere til 60.000,- !
Een af måderne at eliminere disse fordummende refleksioner er I STEDET at investere ca. 50.000,- i en " digital room correction " , hvor jeg hos en god ven har hørt en guddommelig forforstærker : TacT RCS 2.0 , som på totalt ufattelig vis smukt og vidunderligt får ens allerede eksisterende Hi-Fi-anlæg til at spille r.u.b. på alle andre anlæg da RCS'en jo netop eliminerer refleksioner - alle lyttekvaliteter bliver forbedret i uforståelig grad - effekten kan simpelthen ikke beskrives men bør opleves i Hi-Fi-Klubben !
God lytter < morten

Undersøg sagen eller hold kæft!
morten, lørdag 21. april 2007, 14:04
Dum og uvidenende "anmeldelse".
Designet er godt - ja.
Teknologien, de 600 watt forstærkere i hver højtaler, de akustiske linser der speder diskanten i 180 grader og en lyd der til fulde retfærdiggør prisen, bør måske også nævnes.

Og hvorfor skulle de passe bedre til hjemme surround-systemet frem for til anlægget - højtalerne er sgu da ligeglade - det er samme lyd man får ud af dem.
Alt i alt - fede højtalere. De er ikke dyre - de koster bare mange penge - måske fordi de er meget værd. Næste gang i skriver at B&O's højtalere er dyre, skal I huske at sammenligne prisen med hvad en kvalitets-forstærker + kvalitetshøjtaler + kvalitetskabler koster sammenlagt hos andre mærker - man kommer ofte meget tæt på B&O-prisen, og så kan man jo lige så godt vælge noget der er fedt at se på også.
B&O har jo næsten som de eneste aktive højtalere med forstærkerne indbygget. Husk at tage det med i pris-sammenligninger.

Og måske er de ikke lavet af guld, men det er heller ikke det der er vigtig for mig når jeg lytter til kvalitets-højtalere. Det er hvor godt de gengiver indspilninger og om jeg kan høre og mærke en væsentlig forskel i forhold til andre billigere modeller.
Og så endnu en rettelse: "acoustic lens technology" og "adaptive bass linerisation" er ikke det i skriver - gør jeres forarbejde en smule bedre næste gang.

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: