Dyrt, dyrere, PS3

Dyrt, dyrere, PS3
Redaktionen, tirsdag 19. august 2008, 11:00
Sony afkræfter rygter om billigere PS3.

Hele nyheden
SV: Dyrt, dyrere, PS3
Anders Melchiorsen, tirsdag 19. august 2008, 20:50
Playstation er stadig det bedste og billigste bud på en multimediemaskine med Blu-Ray inkluderet. Men efterhånden som prisen på Blu-Ray afspillere kommer under 1000kr får PS3 alvorlig konkurrence. Strømforbruget er også væsentlig højere i PS3 end i en alm. Blu-Ray afspiller.
Tør øjnene
Andy Graham, tirsdag 19. august 2008, 13:38
Hold da op hvor en tudekiks.
3000 er sgu da ingenting for en maskine, der er så meget bedre end Xbox360. Og jeg har sgu begge to - og bruger aldrig min xbox længere.

Så tør øjnene og lær at spare op...

Bluray is future
lundfjols, tirsdag 19. august 2008, 15:56
For det første så bliver ps3'en meget bedre på grund af den kun køre med 40% af sin yddelse.Den køre ikke med mere på grund de ikke har kunne finde ud af at udnytte det hele endnu. For det andet har den blueray (future) og det er den der for prisen lidt op, men en gang når bluray skiverne kommer op på 400gb så tror jeg hvis lige at playstationen sparker røv. Hvis det var sådan at Playstationen ikke havde blueray så ville den koste det samme som en xbox 360 som har the ring of death. Så jeg vil ikke sige at en playstation 3 er dyr når den har så meget ydelse.

Ps3 fanboys - jorden kalder
Cigi, onsdag 20. august 2008, 12:36
Har begge maskiner og Ps3 er ikke bedre end xbox mht. spil - tværtimod. Den eneste fordel den har er at den har Blueray - om det så er prisen værd - måske engang men ikke mere.

Det er noget værre sludder at sige at PS3 kun udnyttes 40% som om at den kan komme op på 100%. Problemet med PS3 er netop at den har nogle en stærk CELL chip som med sine 8 SPE kan mulitaske. Men det skal være synkront - hvilket giver rigtigt mange problemer, den har dårlig grafik GPU som er klart xboxen underlegen - og ikke mindst har den halvt så meget hukommelse som PS3.

Har begge og de har hver deres force - er bare træt at alle de ps3 idioter som udtaler sig om noget de ikke ved en skid om.

rettelse
Cigi, onsdag 20. august 2008, 12:40
Ps3 har halvt så meget hukommelse som Xbox 360.

Xbox jorden kalder
lundfjols, onsdag 20. august 2008, 16:37
Jeg siger at den bliver meget bedre end xbox'en fordi den kun udnytter sin kraft med 4o% og ja det er bevist. Og når der så kommer blueray skiver med 400 - 500 gb så kommer der jo til at lægge helt vildt meget på dem.

Ps. I fremtiden kommer i xbox ejere til at skifte dvd fordi de bliver simpelt hen fyldt op. Hvor nederen er det lige.

Så jeg siger bare at PS3'en bliver meget bedre i fremtiden.

Ps3'en er måske dyr, men den er ikke dyr i ventetid. For hver tredje ps3 går nemlig ikke i stykker. Nederen...

hold da op
shareonline, lørdag 23. august 2008, 17:15
lundfjols OMG!..

jeg er endnu en som har begge maskiner, jeg startede med xbox 360 da den kom ud og købte mig en ps3 for 3 uger siden..

design af boksen, blueray og gratis internet spil er det som ps3'en vinder på. Men PS3 kan jo på ingen måde hamle op på xboksen i kvalitets spil.. ikke dermed sagt at der ikke er udkommet fede spil til ps3 der er bare udkommet så mange flere til xboksen..

med hensyn til at der kommer blueray discs på 400 GB tror du VIRKELIG at din ps3 kan læse disse skiver:D
hehe et layer på en blueray disc er på 25GB det nuværende ps3 drev (og alle andre, medmindre der er 4 layer blueray brændere) kan læse dual layer hvilket betyder at din ps3 kan afspille skiver på op til 50GB... de 400GB discs du taler om kommer for det første højst sandsyneligt aldrig på markedet, det gjorde den 32GB DVD som de sagde var muligt jo heller aldrig, og så bruges der altså 16 layers for at opnå 400GB!! det vil sige at din hardware ikke kan følge med mere..

Men ok lad os hermed sige at din afspiller faktisk kan afspille de MÅSKE kommende 400GB discs tror du så spillene bliver bedre fordi de kan fylde 400GB?!? hvis udviklingen følger sin bane som den nu har gjort altid vil din GPU ikke kunnet følge med så snart spillene virkelig fylder f.eks. 25GB (uden lyd selvfølgelig hvilket fylder meget på ps3 spillene)... ikke at størrelsen på spillet rent faktisk har noget med kvaliteten at gøre men der er jo en grund til at spillene fylder mere og mere, hvilket blandt andet er grafikken..

så jeg mener bestemt at jeg kan garantere dig at du til den tid hvor en spil konsol bruger 400GB skiver, absolut har skiftet din ps3 ud og nu sidder med ps4 eller 5, eller xbox 1080;)

Ring of death
lundfjols, søndag 24. august 2008, 14:52
Det kan godt være at de 400-500gb blueray ikke virker til ps3, men alligevel kommmer den til at overhale xboxen. På grund af den kun udnytter 40% af sin yddelse.

Du kan ikke komme med det svar når du kun har haft den i 3 uger. Hvor mange spil har du til den ?

vi prøver igen..
shareonline, søndag 24. august 2008, 16:14
Du bliver ved med at skrive om denne her 40% ydelse.. PS3 udnytter sin GPU 100% hvilket er det der har noget at sige i spil.. kan da godt være at den har 60% ekstra i cpu kraft hvilket lyder helt utroligt men ok jeg tror dig:)
men hvad vil du bruge disse 60% ekstra cpu kraft til? ja du vil kunne få en masse mere ydelse i spil, men hvis GPU'en ikke følger med kan det jo være ligemeget?
Du vil kunne bruge de ekstra 60% ydelse til utroligt meget bare ikke i spil, så vil da gerne høre hvad du har af planer med disse 60%????

Jeg har begge maskiner og har faktisk ikke en favorit fordi i mine øjne har de begge deres vinder podie..
det er desværre meget meget nemt at høre at du er ps3 fanboy:)
hvilket jo også er ok det ser desværre bare ud til at der er mange tekniske ting som du overser når du tænker på din ps3..

Det er jo en smagssag hvorvidt de udkommende spil er bedst til den ene konsol eller den anden, men ifølge min mening er de bedst til xbox 360, maskinen har selvfølgelig også været ude længere og har derfor et forspring på det punkt. Men igen det er jo en smagsag.. og kan da godt forstå at du elsker din ps3 den er fandme også fed!

Men alt det med at den vinder i fremtiden grundet sine endnu ikke brugte kræfter og sin enorme blueray kapacitet holder bare ikke..

PS3 ligger i bunden af konsol løbet og sony har tabt utallige millioner på maskinen, det siger tallene over hele verdenen, wii nr. 1, xbox 360 nr2, ps3 nr 3...

måske vender det hvem ved men det vender da i hvert fald ikke grundet ovenstående:)

og misforstå mig nu ikke! jeg er på ingen måde skuffet over min ps3.. flere af mine kammerater har den så har prøvet den grundigt af inden jeg selv købte den.. hvis jeg syntes xbox 360 var så meget bedre havde jeg ikke brugt 3K på endnu en konsol:)

Slut
lundfjols, søndag 24. august 2008, 16:51
Gider ikke at læse det, men du kan jo bare søge lidt rundt og se hvad der har bedst ydelse.

http://www.itsvar.dk/jcs/news/8/5.aspx?id=7693&src=nyhed

Gider ikke diskotere.
men købte den også for at se blueray.

WTF?!?
shareonline, søndag 24. august 2008, 17:20
Helt fint :)
men undskyld hvad figen laver du herinde når du ikke vil læse indlæg? og du starter en diskution men har ikke løst til at afslutte den?!?

fair nok:) har ikke villet gøre dig sur på noget tidspunkt men det har vidst lykkes mig aligevel hva:D

SV: WTF?!?
lundfjols, søndag 24. august 2008, 17:50
Næ. Jeg synes bare ikke det havde noget med emnet at gøre. Den er dyere på grund af blueray.
Bare en blueray afspillere koster sådan ca. det samme

enig
shareonline, søndag 24. august 2008, 17:53
ok jamen det giver jeg dig da ret i..

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: