iPod og mp4 videoer

iPod og mp4 videoer
Journalisten, onsdag 5. november 2008, 22:41
Jeg sidder og leger lidt med at overføre nogle videoer til min iPod. Videoerne har jeg hentet via keepvid.com.
Når jeg så forsøger at overføre mine hentede videoer til iPoden, så vil alle de filer, der fylder mere end 10.000 kb ikke flyttes, kun dem der fylder mindre.
iTunes giver forklaringen, at den ikke kan afspille formatet, hvilket ikke kan passe, da filerne under 10.000 kb jo stadig er en mp4 fil.
Er der nogen, der ved, om der er et maksimum for filstørrelserne på videoer til iPod?
Størrelse og gørelse
Nikolaj - GEAR redaktionen, torsdag 6. november 2008, 09:30
Hej Journalisten

Normalt plejer der ikke være nogen problemer uanset fil størrelse. Det er måske mere "gørelsen" den er gal med.

Sagen er, at en .mp4 ikke bare er en .mp4 men rettere en fil-endelse. Det der er "inden i" kan variere helt vildt.

Prøv at spille filerne med quicktime og tryk "æble i" eller "ctrl i" - så kommer der en info boks der fortæller mere om videostandarden - og så prøv og se om det er 100 procent det samme for de filer der virker og dem der ikke gør.

Datafrekvensen
Journalisten, torsdag 6. november 2008, 11:00
Umiddelbart, så er den eneste forskel datafrekvensen... Det er ihvertfald den eneste der større... Kan man på en eller anden måde formindske sådan en datafrekvens...? Via et program eller...?

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: