Opdatering til iPhones har kæmpe sikkerhedsbrist

Opdatering til iPhones har kæmpe sikkerhedsbrist
Redaktionen, onsdag 27. august 2008, 11:48
Tre klik får dig forbi adgangskode-beskyttelsen, hvis din iPhone har 2.0.2 opdateringen.

Hele nyheden
Korrektion: Også gældende for dansk 3G iPhone i version 2.0.1
phoegfeldt, onsdag 27. august 2008, 15:15
Har netop prøvet på min i version 2.0.1 (5B108), og problemet er det samme. Man lander i Favoritter.

Så jeg kan roligt opdatere, da fejlen er den samme i begge version.

Sådan retter du fejlen i din iPhone
Johannes Fonnesberg, GEAR-redaktionen, onsdag 27. august 2008, 16:13
Som vi skrev tidligere i dag, så er der en fejl i iPhone 3G, som tillader uvedkommende at luske sig uden om din adgangskode. Men! Efter lidt nørklen med iPhonen fandt vi frem til, hvordan man selv kan rette op på fejlen (Tak til Lasse fra fnys.dk).

Sådan gør du;

1. Gå ind i indstillinger
2. Vælg "generelt"
3. Vælg "hjemmeknap"
4. tryk på "hjem"

Så skulle det hul være lukket.
Kæmpe
MacRuS, onsdag 27. august 2008, 14:16
Ok, jeg er godt klar over at i copy / paster nyheder og derfor kommer ord som "kæmpe" ind. Men fortæl mig lige hvor mange der password beskytter sin mobil tlf????. Det er måske lige at skyde lidt over målet ik?

Kæmpe
Johannes Fonnesberg, GEAR-redaktionen, onsdag 27. august 2008, 14:26
Hej MacRuS

Ordet kæmpe er mere møntet på, at det selve fejlen der er kæmpe, og ikke omfanget af personer som fejlen berører. Vi synes det er en stor/kæmpe fejl at en opdatering pludselig tillader, at man kan gå udenom et sikkerhedssystem. Så selvom der kun er en person der måtte bruge password-funktionen, så er fejlen stadig kæmpe.

Sammenlign det med at nogen kan hæve penge på dit dankort eller læse dine e-mails uden din kode- selvom det måske kun går udover dig, så er fejlen stadigvæk kæmpe. :)

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: