Qnap TS-109

Qnap TS-109
Masso, tirsdag 11. december 2007, 11:25
Hej

jeg har fået en Qnap TS-109

Men jeg har nogle problemer i min multimedia funktion, når jeg ligger en mappe derind med billeder via stifinder kan man ikke se dem når jeg går ind på boksen via nettet? man kan godt se mapperne men ikke billederne.

Og jeg kan heller ikke få den browser frem som egentlig skulle være i multimedia funktionen når man logger ind på den fra hovedmenuen.

Nogle der ved hvad der kan være galt?
Uhh
Nikolaj - GEAR redaktionen, tirsdag 11. december 2007, 11:43
Hej Masso,

Jeg er _langt_ fra netværksekspert - men mere typen der roder til det virker, for derefter at glemme alt om konfiguration. Men her et par tips jeg håber du kan bruge.

Jeg har selv lagt billeder ind i mappen "Billeder" som ligger på "drevet" Qmutimedia - det fungerer. Når jeg kigger på Qnap (fra min Mac) er det ikke ét drev - der er et par stykker; Qdownload, Qmultimedia, Qweb...

Og når jeg skal til web-interfacet bruger jeg et "S" bag på http - så adressen i mit tilfælde er HTTPS://IP-NUMMER/

Qnap får en ip adresse af din router - og det er ikke sikkert det altid er den samme.

Når du kommer ind i "admin" interfacet kan du give den en fast ip, som gælder på dit hjemmenet - så ved du hvor den er.

Inde i din routers opsætning er der givet vis også nogle muligheder for at dirrigere ekstren trafik på bestemte porte videre til Qnaps IP.

SV: Uhh
Masso, tirsdag 11. december 2007, 11:58
Hej igen Nikolaj

jeg har skam fået åbnet porte osv og fået givet den en ip så jeg kan se den her fra nettet på skolen jeg er på, så lagt så godt..

Og jeg kan også godt uploade billeder osv til den, problemet opstår når jeg går ind i min multimedia mappe over net-interfacet..

Her kan jeg så vælge en mappe hvor jeg har lagt billeder i, men jeg kan stadig ikke se billederne, skal de ligge i en speciel hoved mappe på multimedia drevet ?

fx. itunes musik skal ligge i en mappe der hedder noget bestemt og det samme med billeder og film osv?

For det er faktisk det eneste jeg mangler for at det bar køre perfekt..

For øvrigt rigtig fede programmer du laver på gear tv.. ser det hver gang

Hmm?
Nikolaj - GEAR redaktionen, tirsdag 11. december 2007, 12:33
Mjokay...

Sjøhhh -

Jeg går ind fra hovedsiden, den med billedet af en Mac på et trægulv - derfra trykker jeg bare på "Multimedia station" - og resten er historie.

Der går noget tid fra man ligger billeder i mappenQmultimedia\billder\spas i BonBon land - til webfotogalleriet er genereret - kunne det være derfor?

Ellers er jeg lidt blank.

Og tak for rosen!

SV: Hmm?
Masso, tirsdag 11. december 2007, 12:37
hmm jeg må lige prøve igen når jeg kommer hjem hehe

det er nok bar mig der er for utålmodig, det er jo nyt legetøj og det skal bar igang så hurtigt som muligt.. hehe... såen er det med alt nye gear syns jeg.

SV: Hmm?
Masso, tirsdag 11. december 2007, 12:37
hmm jeg må lige prøve igen når jeg kommer hjem hehe

det er nok bar mig der er for utålmodig, det er jo nyt legetøj og det skal bar igang så hurtigt som muligt.. hehe... såen er det med alt nye gear syns jeg.

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: