Raketten fløj (næsten) til månen

Raketten fløj (næsten) til månen
Redaktionen, tirsdag 19. august 2008, 13:59
GEAR-redaktionen formåede det umulige – luftdrevet raket blev realitet.

Hele nyheden
Større!
Kimboo, onsdag 20. august 2008, 22:27
Hejsa

Jeg opnåede også i første omgang en højde på ca. 1,5m. Fandt dog ud af at man nemt kan printe den ud i en større størrelse og på den måde opnå større højde. I print-menuen vælges "current view" og "fit to printable area" inden der udskrives. Nu skal man blot scrolle ned ad og printe den af 3 gange, så delene kommer til at passe på 3 A4 ark i stedet for kun et enkelt. På den måde får man en noget større raket og launchpad. Har kun testet den indenfor indtil videre, men her når raketten uden problemer loftet i en højde af 3,6m... Fortsat go fornøjelse! :D

Bigger is better!
Johannes Fonnesberg, GEAR-redaktionen, torsdag 21. august 2008, 14:44
Hej Kimboo

Super tip du kommer med! Med en højde på 3,6 meter har du klart snuppet føretrøjen. Vi bøjer os i støvet. :)

Er der andre derude der kan slå raket-rekorden? Nu har Kimboo jo leveret allertiders tip - så det er bare at komme igang.

GEAR-redaktionen

ordentlig størrelse
imp, torsdag 21. august 2008, 21:50
Jeg overvejer lidt at bruge plotteren på arbejdet til at printe en kæmpe version - gad vide om den ville kunne flyve højt eller om den ville være for tung og utæt.... Man kunne jo jokke på "pumpen" i stedet for at bruge hånden...

Jeg tror jeg vil forsøge ;P

Vi vil have billeder.
Johannes Fonnesberg, GEAR-redaktionen, torsdag 21. august 2008, 23:32
Jamen, se at få lavet en kæmpe version imp, vi glæder os allerede til at se hvor vild den bliver! :)

Send endelig billeder eller et videoklip til os, når projektet er færdigt.

Med tape kan du let løse tæthedsproblemer - i dit tilfælde, med en stor udgave af raketten, vil vi nok anbefale gaffer-tape. ;)

God fornøjelse

SV: Bigger is better!
iAnN, torsdag 21. august 2008, 20:57
2.8 med i 'std størrelsen' :P

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: