Sort MacBook 2.4 ghz VS Toshiba r500 1.2 ghz

Sort MacBook 2.4 ghz VS Toshiba r500 1.2 ghz
brunak, onsdag 30. juli 2008, 11:37
Hej .. Allesammen ;)

Jeg tænkte på om nogen er jer har hørt om den helt nye bærbar computer fra Toshiba? Har selv lige hørt om den, og da jeg er igang med at købe den sorte MacBook 2.4 ghz (fra Apple), og var overbevist om at det var den bedste og den jeg ville have .. Men? Den helt nye Toshiba r500 er verdens letteste bærbar, me CD/DVD drev !!, hvilket er lidt vildt , når den har en tykkelse på 2.6cm !! Dog er den kun halvt så hurtig 1.2 / 2.4 ghz ..
Betyder det noget er 1.2 ghz meget langsomt?, eller er det meget vigtig at de har 2.4 ghz?, og kan man leve med det? jeg skla kun bruge min kommende bærbar til internetet (myspace osv ..) høre musik, skrive stile, se film osv .. Men kan ikke klare langsomme bærbare!

Her er et link til Toshiba r500, som vejer under 1 kg!! - prøv og se den..
http://www.prcdata.dk/produkt/toshiba-porte- ge-r500-11b/74768773/udvidet/
Her er et link til Den Sorte Macbook, men den kender i jo godt i forvejen .. :P
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522240

Det ville være skønt hvis i vil svare hurtigst muligt da jeg har fødselsdag d. 4 august :P, tak på forhand :) !!
Store forskelle
Nikolaj - GEAR redaktionen, onsdag 30. juli 2008, 12:32
Hej Brunak,

Jamen, jamen - dit spørgsmål kommer jo med perfekt timing.

Vi har nemlig en anmeldelse af R500 i det næste nummer af GEAR (57), som er på gaden om en lille måned.

Men jeg kan da løfte en flig og sige at R500 er en udmærket bærbar. Og det er imponerende at de har skohornet så meget hardware ind på så lidt plads - bare en skam, at strømforsyningen er samme type som de fleste andre pc´er uanset pris - og at den vejer næsten 500 gram...

R500 er ikke hurtig - slet ikke med Vista (Vi har både testet Vista og XP på den). Det er ikke kun processoren (den betyder mindre end de fleste tror) - det er også harddisk og chipsæt og ram der bestemmer hvordan en maskine opleves.

Jeg synes ikke man kan sammenligne en Apple med en PC - der er en verden til forskel i de to styresystemer. Og folks prefærencer er forskellige - (selvom de fleste der har haft lejlighed til at prøve MacOS hellere vil have en flad, end at vende tilbage til Windows ;o)

.. tak :)
brunak, onsdag 30. juli 2008, 17:49
Tak !, men er den meget langsom når den kun har 1.2 ghz ?? kan en windows meget mindre end en Mac ?? ..

.. tak :)
brunak, onsdag 30. juli 2008, 16:28
Tak !, men er den meget langsom når den kun har 1.2 ghz ?? kan en windows meget mindre end en Mac ??

Sjøh...
Nikolaj - GEAR redaktionen, onsdag 30. juli 2008, 16:47
Nej den er ikke meget langsom til almindelige ting som web og mail. Men du betaler ret meget ekstra for, at den er så lille som den er.

Og angående "hvor meget de kan" - så kan Windows væsentlig mere end Mac - forstået på den måde at der findes flere programmer og alle dimser kommer med garanti med en Windows-driver, det er ikke altid tilfældet med Mac.

Mac ejere (alle dem jeg har mødt - mig selv inklusive) synes bare, at alting er meget nemmere på en Mac. Du slipper for at tænke på spyware, antivirus og firewall og Windows evindelige pop-up bokse der oplyser, advarer (og forstyrer) i tide og utide.

Jeg har endnu ikke mødt nogen der er skiftet fra PC til Mac, som ikke synes Mac er meget bedre. Og jeg har aldrig hørt om nogen der er skiftet den anden vej. Men hvis nogen ex-mac´er læser med, så kom da med et indspark.

Problemet med Apples hardware er, at den koster rundt regnet det dobbelte af en tilsvarende pc.

.. :)
brunak, torsdag 31. juli 2008, 22:09
ved godt man ikke kan sammenligne en Mac og en Windows, men hvis man ser på selve Toshiba'ens færdigheder (ghz, ram osv ..) er den så værd at købe istedet for en MacBook ?? - til omtrent samme pris .. ;)

.. :)
brunak, onsdag 30. juli 2008, 17:51
Er Toshiba'en r500 så slet ikke værd at købe ??

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: