TMC - fis i en hornlygte?

TMC - fis i en hornlygte?
Gunnar Kristiansen, torsdag 2. august 2007, 11:16
Dette må så være min anden tråd, i et forsøg på at finde min næste GPS.

Jeg fornemmer at der ligesom er to lejre. De billige - dem uden TMC, og de dyrere - dem med. Måske tager jeg fejl.

MEN…er der overhovedet nogen grund til at lade TMC afgøre om man f.eks. vælger en Navigon 3110 eller 5110/7110? Er TMC - trods de gode intentioner - slet ikke pengene værd? Dette er lidt det indtryk jeg har fra diverse tests her på sitet, men også bare mere generelt.

Jeg hører GERNE fra folk med TMC erfaringer.

Mvh
Gunnar Kristiansen
København
Hmm - lidt
Nikolaj - GEAR redaktionen, fredag 3. august 2007, 09:59
Hej igen Gunnar :o)

Umiddelbart, så er ideen med TMC, intet mindre end genial.
På to måder. Dels den reele praktiske, at man kan tage højde for uregelmæssigheder på turen. Men også fordi det er en forlængelse af fornemmelsen af overblik og kontrol, der jo et eller andet sted er (en af) grundene til folk kører rundt med GPS.

Men hvis vi pakker sociologen ned et øjeblik og ser på virkeligheden, så er mine erfaringer med TMC ikke videre positive.

Bevarres, systemet virker, der kommer meddelelser frem og maskineriet (afhængig af model og opsætning) tager højde derfor.

Men noget andet er _kvaliteten_ af de meddelelser der kommer. Min erfaring, der primært stammer fra motorvejene omkring København er, at den er meget lav. Mit indtryk er, at den er blevet bedre det seneste år og efterhånden som flere og flere billister benytter systemet, vil der sikkert (forhåbentlig) komme mere fokus på - og derigennem en bedre service.

Debatforum

Seneste
Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente.
Vælg et af nedenstående hjælpeemner: